Årsberetning
Nordmøre Motorsport Klubb 2011
Styret har i perioden bestått av :
Leder: Arve Bergseth
Nestleder : Ikke kandidat
Sekretær : Arne I.Jenssen
Styremedlem: Magnus Johansson
Styremedlem: Asle Mathisen
Styremedlem: Kristine Asp Jakobsen
Styremedlem: Stian Bergseth
Styremedlem: Kåre Jakobsen
Varamedlem: Ken Rune Johnsen
Varamedlem: Arne I.Jenssen
Varamedlem: Arve Bjerkås
Orden på regnskap : Øyvind Vågen
Det har vært veldig mye fram og tilbake med støyvollen( spesielt med Kristiansund Kommune), noe som egentlig er helt utrolig når det egentlig bare er en haug med jordmasser.
I mars begynte Wenaas med bygging av støyvollen.
Gjennomføring av Sødalselva gjennom støyvollen har voldet mye hodebry. Her har vi prøvd oss med kreative løsninger for å spare penger, men løsningene har blitt forkastet en etter en. Kravet for gjennomføringen er at den skal kunne ta unna alt vann som siger fra dalen med høyde for også en såkalt 20-årsflom.
Den 21.mars ble det satt i bestilling et stålrør med diameter 1800mm og en lengde på 18meter.
Vollen er bygd opp til en høyde på 6 meter. Det viser seg nå at det er problematisk å få bygd vollen høyere enn dette med den massen vi har tilgjengelig i området. Løsningen her er å bruke en fastere masse som Wenaas har tilgang til. Kravet til støyvollen er at den i deler av midtpartiet skal ha en høyde på 8 meter.
I November er fortsatt ikke støyvollen ferdigstilt Dette av flere årsaker som bla innspill fra grunneier i forhold til rørgjennomføring i støyvoll og stor arbeidsbelasting på andre prosjekter for Wenaas.
Planene videre framover er å få gjort ferdig resterende arbeider på støyvollen (ca 3 ukers arbeid) Her er det inngått en avtale med Wenaas (mellom KMCK og Wenaas) om raskest mulig oppstart av arbeidene, og senest ferdigstilling utløp mars 2012.
Målet videre for KMCK er å kunne komme igang med bygging av en forenklet motocross treningsbane i løpet av vinter første halvår, som kan være klar i løpet av våren 2012.
I august fikk Motorsportklubben godkjent søknad for plassering og oppføring av klubblokaler. Her er planen å plassere de seks brakkene vi har, ved siden av hverandre og røste taket med takstoler. Brakkene er ikke i så god forfatning, så her må vi påregne en del arbeid med ytterkledning bla. Dette er dugnadsarbeid som vi kommer tilbake til. Fasiliteten er ikke godkjent med vann og avløp og vil bli uten innlagt strøm i første omgang.
På området der brakkene skal plasseres er det nå fjernet steinmasser, men fortsatt mangler det planering av området før brakkene kan plasseres.
I oktober var Trial-klubben i gang med kjøring for sine medlemmer.